Monday, June 30, 2008

Ihana sade


Kaikki tuntuvat valittelevan sadetta. Minä en.

a) Saa oikeasti hyvillä mielin olla sisällä, lukea, kutoa ommella (minä, kyllä), juoda kahvia ja olla vain. Mies on lomalla, hänkään ei voi tehdä ulkohommia. Siellä täällä lojuu kirjoja, vilttejä, lapsen leluvuoria. Ihana vapaus!

b) Meillä kävi äskettäin vieraita Australiasta. Helppoja vieraita, kun ihailivat sadetta ja vehreyttä koko ajan. Siellä ei sada. Oikeasti. Kaikki on ruskeaa ja kuivaa, joet ja järvet ovat kuivuneet. Muutos kymmenessä vuodessa on valtava, huomasin sen itsekin kun kävimme kaksi vuotta sitten. Sade on hieno juttu!

2 comments:

*Katinkainen* said...

Sade on hieno juttu!!!=O)
Ei tarvitse kastella kukkia!!!
Se saa loikottaa minun puolestani ihan rauhassa,kun minulla on sisällä paljon mukavaa puuhaa...Jos ei olisi puuhaa,niin haluaisin ulos kikkaroimaan ja silloin pitäisi auringon paistella..
Nytkin tummat pilvet hätyyttelevät aurinkoa,mutta ei se minua haittaa,kun on mielekästä tekemistä ja saa tehdä niitä ihan rauhassa,kun olen lomalla!!!=O)
Tuo räystäskouruun kaksi pesää tehnyt lintu,voi olla sateesta toista mieltä,kuin minä...
Nyt siellä ei ole muutamaan päivään näkynyt liikehdintää..taisi tulla emonen siihen tulokseen,että pyrtösulat kastuvat ja pesä on syytä laittaa kuivemmille paikoille,jos tosissaan pesuetta mielii tehdä!!!

Mukavia sisälläolo hetkiä sinulle toivottelen!!!
Emmeköhän me vielä tämän kesän aika ulkosallakin keretä puuhastella!!? =O)

Maija said...

KIITOS Essun tasku kommentistasi! Ja ihan totta, kyllä niitä ulkohommia ehtii vielä tekemään. Kävin ihastelemassa kaunista kotiasi blogissasi.