Friday, March 06, 2009

Viimeinen

Vielä kerran vessasta, sitten saa riittää.



Olen onneni kukkuloilla näistä elfa-hyllyistä verhon takana. Niitä otettiin niin paljon kun mahtui, ja nyt onkin korilaatikkoa täyteltäväksi. Perheenäidin ilot ovat joskus niin huvittavia - jos minulle olisi joskus nuorena kerrottu, että olen näin onnellinen kolmestapyykkikorista, olisin tikahtunut nauruun.

Kutominen on ihanaa, ja petrolinsininen on tällä hetkellä todella houkutteleva väri. Jo aikaisemmin ostamani Cool Flamme Tweed -kerä sai nyt kyytiä, kun lainasin kirjastosta Anu Harkin Puikoissa-kirjan. Olen taas intoa ja inspiraatiota täynnä, ja tein kirjan ohjeella tämän nappikaulurin.



Malli ei ollut poseeraamisesta innokas, mutta lahjottavissa.



Nopeasti valmistuvat kutimukset ovat minun juttuni. Tässäkin vain suoraa päästellään niin kauan kuin kerää riittää. Napit, mielestäni hienot kiiltäväiset ja eri valossa eri väriset, sujahtavat neuleeseen eikä napinläpiä tarvita. Kätevää kietoa tiiviimmin kaulaan, jos on tarve.



Ja jos kauluria ei tule käytettyä kaulassa, niin siitä voi tulla pussukka. Tai jokin örkkikin. Ostin kyllä jo toisen kerän lankaa, että saan piponkin...

2 comments:

~Maria~ said...

Ymmärrän kyllä tuon korihöpertymisen, kunnon säilytystilat on ihanat!!

Ihana malli ja hieno kauluri, tykkään tuosta väristä! Iskeeköhän mullekin joku neulomisinto pitkästä aikaa, kädentaitomessuilta ostin jo ihanaa vaaleanpunaista Loftia...

Maija said...

Siitä se lähtee! Nämä puikkohommat menevät niin kausittain. Juuri tällä hetkellä en taas muuta tekisikään.